blogy logo
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
Devil207

"Na horskom bicykli dole kopcom..." - časť piata
pridal Devil207 12.10. 2014 o 23:07

"Traditionally, in our sport, you have a few trails coming down a hill. But standing on top of a mountain, and having 360 degrees of options, that's freedom. The only limit is your imagination." - Darren Berrecloth, Where The Trail Ends

Už dávno som hľadal kopec ako je tento. Snáď odkedy som poprvýkrát zhliadol Where The Trail Ends. Kopec, ktorý sa bude dať zísť 50 krát za sebou, a stále to môže vyzerať inak, a stále to bude zábava. Už dávno som ho aj našiel, len to chcelo čas aby som si to uvedomil.

Písal sa Xtý deň Ytého mesiaca roku Z, keď nás náš kamarát poprvýkrat vzal pojazdiť na kopec lokálne známy ako Hôrka. Výber jeho stopy, ktorou zišiel časť kopca v nás toho času vzbudil rešpekt. Vtedy by mi určite nenapadlo čo z toho vznikne.
Pred desiatimi mesiacmi, počas zimného jazdenia, sme sa s Adamom vybrali na tento kopec. Vtedy sme už pomaly začali vidieť jeho potenciál pre kreatívny výber stopy. No stále bolo príliš skoro.
Až teraz nedávno dostal tento nápad finálnu podobu. Už sme mali čo-to odjazdené, a už nás bolo viac, ktorí sme vedeli vidieť zjazdné tam, kde by ste ich možno nehľadali. Začali sme skúšať, skákať, jazdiť. Chcelo to pár úprav, aby to nebolo príliš riskantné a príliš náročné pre materiál. Vybrali sme sa teda jedného dňa ako malá skupinka nadšencov na Hôrku. Ubrať hliny sem, prehádzať kamene tam...a predstava dostávala reálne črty. Pre mňa to bol ďalší splnený sen v poradí. Sny sú predsa od toho, aby sa plnili.

Plán bol pozvať jazdcov, fotografov, a zasa si raz pojazdiť a užiť deň v spoločnosti fajn ľudí. Za mňa môžem povedať, že to vyšlo.
8:00 budíček. Chce to ešte pobaliť ruksak, skontrolovať pár skrutiek a môže sa ísť. Nenaspal som toho veľa, no dosť na to, aby som nespal celý deň na nohách. Veci sú pripravené, môže sa vyraziť.
Cca 11:06 prichádzam podľa plánu na miesto stretnutia. Stretávam troch jazdcov. Nie som prekvapený, kto už dnes chodí na čas... Zo stredu dediny stúpame pomaly na kopec. Okukávame lajny, vyzliekame vrchné vrstvy oblečenia. Také tlačenie bicykla vie pekne zohriať, a bunda sa stáva zbytočnou.
Pomaly ale isto sa hromadia ľudia. Hovor sem, hovor tam, a je nás čím ďalej tým viac. Telefonicky sa hlási Šimon, tak ho čakám hore, aby sme mohli zadeliť prvú jazdu dňa. Čosi s krikľavými farbami prichádza smerom k nám. Na moje prekvapenie, namiesto svojho hardtailu prichádza Šimon s novým strojom, ktorý ma 180 milimetrov čírej zábavy vpredu aj vzadu. Ďalšie celopéro do rodiny, vitaj. Okukali sme, oskúšali, prehodili štyri a štvrť slova a šli sme teda na tú prvú jazdu. Pôvodne som plánoval viac točiť a jesť, než jazdiť, no akosika nevydalo. Tak sa jazdilo, a padalo, a posúvali sa limity. A žrali nás lienky. Nepochopiteľné množstvo týchto malých zrúd nám robilo spoločnosť celý deň. Vraj ich tam doniesol vo vrecku Šimon. Veď ja mu to vratim raz.
Ráno som išiel na akciu s tým, že drop zo skaly, o ktorom "obyčajný smrteľník" nikdy nepovie, že je zjazdný na bicykli, dnes padne. Už sú tam dole dlho, idem pozrieť čo robia. A tu prichádza Adam s úsmevom na tvári, že drop bol pokorený. Kovi, jasné... A za ním Adam, a za ním Aďo. Bol rad na mne. Chcel som ale najprv pred tým najazdiť pár iných vecí, poriadne dostať do rúk ten sklon a povrch. A hlavne počkať kým sa to trochu vyprázdni. Spoločnosť je fajn, dáva človeku akúsi istotu, že v prípade, že to nevyjde, ho má kto zbierať zo zeme, ale skákať niečo keď sa na teba pozerá 20 ľudí nie je jav, na ktorý by som použil slovo "lákavý". Aspoň nie z môjho pohľadu. Kopec sa vyľudnil, hlava vyčistila. Bol čas posunú osobný limit. Vzal som si so sebou skupinu posledných ľudí, čo ostali do západu slnka. 4 jazdci. Bohate dostačujúci na to, aby natočili tento šialený počin, a aby v prípade zlyhania vedeli podať pomocnú ruku. Do ucha motivačná pesnička, prilba na hlavu a išlo sa. Pár chvíľ premýšľania nad všetkým možným, a muselo to ísť. Išlo. Extrémne vysoká hladina adrenalínu v krvi, moment opustenia povrchu zemského, bezpečný dopad a explózia endorfínov. Asi takto sa dá celý priebeh opísať pár slovami. Večer sa bude dobre zaspávať. Ďakujem všetkým čo stáli tam dole. Keď si pozriem fotku z tohto počinu, vyzerá to strašne detsky. Všetky tie skoky vyzerajú na fotkách detsky. Avšak tí, čo stáli hore či už napešo, alebo to zišli na bicykli, vedia svoje.
Challenge dňa bol splnený. Ešte pár jázd na to, a boli sme pripravení ísť preč. Každý svojim smerom. Niektorí domov, niektorí lietať ďalej. Posunúť ďalší limit na novom prírastku do rodiny. Aj to sa úspešne podarilo, už za slušného šera. Je to tam. Ešte doprovod kolegu cez vysvietené mesto na jeho sídlisko, a potom večerný šprint domov. Škoda, schody sú plné ľudí. Je tma, ale lajny už sú naučené, tak to beriem popri schodoch viacmenej spamäti. Pár zákrut, pridať sem, brzda tam, a už parkujem doma.

Keď sa obhliadnem za týmto dňom, som spokojný. Bol to kvalitný pojazd v dobrej spoločnosti za skvelého počasia. Ak by som chcel rýpať, vedel by som nájsť nedostatky, a sťažovať sa na všeličo. Na to som však príliš starý, ja radšej vidím to dobré, a nesnažím sa za každú cenu hľadať chyby. Vďaka všetkým, ktorí prispeli svojou prítomnosťou. Medziľudské vzťahy v tak veľkej skupine sú všelijaké, ale nikto neprišiel zbytočne. Vidíme sa na ďalšom pojazde, love da gravity!

Článok je primárne písaný pre ľudí, ktorí sa akcie zúčastnili, ako osobné dojmy. Je možné, že náhodný čitateľ, nezasvätený do problematiky sa v článku stratí.

Prístupov 2769
Kvalita článku
(100%) hlasov 1

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
O dievčati z nikdy nezačatej poviedky...
[ 15.3.2016] (príspevkov 1)
Tuning zraz Svidník 8.8.2015
[ 16.8.2015] (príspevkov 0)
"Na horskom bicykli dole kopcom..." - ča...
[ 27.6.2015] (príspevkov 0)
[ 10.11.2014] (príspevkov 0)
[ 12.10.2014] (príspevkov 0)
"Na horskom bicykli dole kopcom..." - ča...
[ 15.6.2013] (príspevkov 1)
[ 7.5.2013] (príspevkov 2)
Pomsta je sladká...
[ 30.11.2012] (príspevkov 10)
"Nemám strach povedať čo treba povedať.....
[ 20.11.2012] (príspevkov 3)
Idete von? Zostaňte v spojení
[ 15.11.2012] (príspevkov 2)