Hitman... pri počutí tohto slova určite každému zažratému, aj menej zažratému hráčovi napadne tetovaný holohlavec - nájomný killer. Už nám ukázal jeho zabijacke schopnosti v 3 dieloch (Codename 47, Silent Assassin, Contracts). Ale vrátil sa k nám aj v poslenom dieli a tentokrát sa lovec stáva korisťou.
Príbeh vlastne rozpráva jeden "milý" pán na vozíčku. Chce našu 47čku odstrániť. Možno sa mu to podarí, a možno nie... Ale do toho všetkého sa zapletie aj osoba, ktorá sa správala tak dôveryhodne.
Po grafickej stránke je ne hre vidno, že tvorcovia si na nej dali záležať. Všetky postavy sú spracované, akoby hrali hlavnú úlohu. Prostredia do ktorých zavíta náš pán 47 sú vypracované do posledného pixelu. Či už to bude rieka v zapadákove, alebo hotel v centre mesta. Graficky vynikajúco vyzerajú aj zbrane. Nielen zbrane, ale aj ostatné vybavenie zabralo určite dosť veľa práce. Najlepšie vyzerajú, ak sa na nich pozeráte z pohľadu valstných očí (FPS). Dokonca aj tiene vyzerajú živo... Ale ak si chcete túto naozaj nádhernú grafiku poriadne vychutnať, tak hra v rozlíšení 1280x1024, alebo 1600x1200 je na to ako stvorená.
Hodnotenie hrateľnosti v tomto dieli rapídne stúpa. Hra má veľa pekných vylepšení. Tak napríklad sem pribudla možnosť bojovať holými rukami, ak sa teda nebude nejaký "zlý ujo" páčiť, tak mu dá 47čka poriadne na držku. Poprípade, ak má ten "zlý ujo" v ruke devinu, tak si ju nenávratne požičiame a policajti mu nájdu v hlave guľku z vlastnej zbrane (žeby sa bol zabil sám?). Z výbuchu plynu v nemocničnej izbe určite nebudú podozrievať vás, teda, ak vás neuvidia, ako pred touto nehodou "opravujete" prívod plynu. Nežiadúci ľudia, ktorí budú pozorovať krásu nočného mesta z balkóna hotelu, majú smolu, "nešťastnou náhodou" sa totiž pošmyknú a spadnú. Ak by náhodou cieľ práve nebol na balkóne, tak si ho tam pritiahneme, a zhodíme dolu. Síce to už nebude vyzerať ako nehoda, keďže guľky z tela 47čka ešte vyberať nevie, ale aspoň nebude telo na chodbe vzbudzovať pozornosť. Pre istotu ho radšej ale namiesto prestrelenia zaočkujeme do krku, lebo krv po prestrelení zostane pri ťahaní tela na zemi. A keďže 47čka sa nerád hrá na upratovačku, a tak tam tú krv nechá, a miestnym policajtom bude vrtať v hlave, odkiaľ sa tam asi tá krv vzala? Ale môžme pred tým tomu lenivému policajtovi pri monitore počítača nenápadne vyprázdniť jedovatú injekciu do kávy. Ale nemusí byť ani jedovatá, stačí, ak zariadi, že lenivý policajt počas služby zaspí... Z jeho chrápania sa môžme vysmievať zo skrine jeho kancelárie. Síce mu potom znížia plat, ale vaše hodnotenie sa zvýši. A čím lepšie hodnotenie, tým viac peňazí, za ktoré môžme podplaťiť políciu, aby sa dôkazy "náhodou" stratili. Ak sa budeme snažiť, a nebude treba podplácať políciu ani svedkov, môžme si za zarobené peniaze upraviť zbrane. Či už tlmič, alebo munícia MAGNUM, vaša zbraň bude hneď krajšia, a pokiaľ vyberiete to správne vylepšenie, aj užitočná. A taký pekný kufrík dokáže zamaskovať vašu odstreľovačku pred deketromi kovu, ktoré by inak mohli spôsobiť nemalé problémy, a možno aj prestrelku. A nemusí to byť len vylepšenie pre zbrane. 47čka si za to môže kúpiť aj malý môdny doplnok - nepriestrelnú vestu, alebo dalšie hračky, ako mínu, alebo tabletky prosti bolesti... Ale spomínaného policajta môžme buďto kvôli zábave alebo len kvôli efektu nechať ležať na stole v kaluži krvi, spôsobenej kuchynským nožom ,alebo vybrať starú kamarátku škrtiacu strunu. Keby nás pri tom náhodou zachytila bezpečnostná kamera, tak si nezabudneme požičať videozáznam.
A čo tak vylákať svoj cieľ vonku zavolaním na mobil? Nieje práve najpohodlenjšie telefonovať v bare s hlasnou hudbou. Lenže vonku je to horšie - na balkóne totiž čaká pán 47 s odstreľovačkou v rukách a zasadzuje smrteľnú ranu.
Po každej misii si môžte prečítať, čo sa o vašej vražde píše v novinách. Niekedy to nebudú práve lichotivé správy, ale keď budete prechádzať totuto hrou metódou RAMBO, tak ani pekné správy čakať nemôžte...
AI nepriateľov, buďto škaredých bodyguardov, alebo policajtov je na vysokej úrovni. Nemôžeme im pošpiniť koberec krvou, lebo hneď budú hľadať mrtvolu, a keď ju nájdu, spravia bordel akoby niekoho zabili... A ani sa nemôžeme pozrieť do miestnosti s nápisom STAFF ONLY, lebo hneď tasia gvéry. Ale nejaká ta bomba na diaľkové ovládanie ich pozornosť ľahko odláka. Rovnako ako streľba. Preto je vždy dôležité správne si vyberať zbrane do misie, ktorých je na výber dosť... Vylepšovať si môžte ale len základné zbrane, ktorých je dokopy 5 (Hardballer, HK MP5, COLT M4, SPAS 12, a W2000). Z týchto zbraní sú najviac využiteľné určite Hardballery a W2000, ktorá je prakticky zložená do malého kufríka. HK MP5 sa niekedy zíde, ale ak chcete misiu prejsť za drahé peniaze, tak si určite nevezmete veľkú M4 a brokovnicu, ktoré ak sú bez tlmiča narobia veľa hluku a vzbudzovali by zbytočnú pozornosť. Tieto dve zbrane sú využiteľné len ak sa dostanete do prestrelky. Vtedy sa taká M4 s MAGNUM muníciou hodí. Keby sa vám týchto 5 zbraní nepáčilo, tak si môžte nosiť zbrane z misií. Akákoľvek zbraň, ktorá bude vo vašom inventári v momente, keď opúšťate misiu bude umiestnená do vášho úkrytu, kde si môžte tieto zbrane všetky vyskúšať v spoločnosti domáceho miláčika 47čky - malého žltého vtáčika (keďže niesom študent biológie, názvom toho druhu vtáčika sa vôbec nebudem zaoberať). A taký Desert Eagle určite poteší. Nehovoriac o odstreľovačkách ako SAKO-TRG a SVD Dragunov. Na W2000 určite nemajú, ale ak sú, tak tiež potešia.
Soundtrack "spôsobil" ako zvyčajne Jesper Kyd. K hraniu tejto hry sa rozhodne hodí. Soundtrack ma nezačal nudiť ani po treťom dohraní hry.
Každá misia má znova veľa spôsobov ako ju dokončiť, a preto stereotyp neprichádza tak skoro. Z hry si pokojne môžme spraviť aj akčnú FPS strieľačku, kde zabijeme každého, koho uvidíme, ale stratí tým hrateľnosť, zaujímavosť a aj svojho ducha.
Celkovo vidím túto hru ako kvalitnú a zábavnú, a rozhodne ju odporúčam všetkým, ktorí obľubujú stealth akcie, ale aj všetkým ,ktorí hrali predchádzajúce diely.
PLUSY HRY:
- mnoho vylepšení oproti predchádzajúcim dielom
- grafika
- hrateľnosť
- rozmanitosť misíí
- tuning zbraní
- AI
MÍNUSY HRY:
-žiadne podstatné som si nevšimol
HW nároky:
Minimálne:
Windows 2000/XP (95/98/ME/NT nie sú podporované) * CPU 1.5 GHz * 512 MB RAM * Direct3D 9 kompatibilná karta s podporou Pixel Shader 2.0 (nVIDIA GeForce FX alebo ATI Radeon 9500) * DirectX kompatibilná zvuková karta * 5 GB voľného priestoru na HDD
Odporúčané:
Windows 2000/XP (95/98/ME/NT nie sú podporované) * CPU 2.4 GHz * 1 GB RAM * Videokarta radu ATI X800 alebo radu nVIDIA GeForce 6800 * DirectX kompatibilná zvuková karta * 5 GB voľného priestoru na HDD