blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG devil207
ČLÁNKY
GALÉRIE
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
Devil207



Crysis vs. GTA IV - hardwarová náročnosť
pridal Devil207 29.12. 2010 o 14:37

Zas a znova mnou pomerne často komentované hry. Crysis a GTA IV. Obidve pekne vyzerajúce, obidve veľmi náročné na hardware. Na túto tému som sa už zhruba vyjadril v mojom výbere TOP 8 graficky najkrajších hier. Tieto dve hry sa môžu porovnávať jedine v HW náročnosti, inak nemajú spolu nič spoločné. A práve HW náročnosť idem komentovať. Tu sa na to ale pozriem detailne, okomentujem všetko, čo budem aspoň trochu vedieť, a všetko sa budem snažiť objektívne zhodnotiť.

No, čím by som tak začal? GTA IV je určite veľký krok dopredu, čo sa týka Rockstaru a ich série GTA. Vice City bola veľmi dobrá hra, San Andreas ma moc hrateľne nechytilo, a grafikou som bol doslova sklamaný. Zato GTA IV, to je už iná káva. Vyzerá oveľa krajšie. Vyzerá krásne. Pekne spracované mesto, pekná práca so svetlom a tieňovaním, veľmi dobrá fyzika, pekné efekty výbuchov. Naozaj dobre odvedená práca. Avšak, HW náročnosť je tu neúmerne vysoká. Ak vezmem do úvahy, že hra maximálne podporuje DirectX 9, a je problém ju dobre rozbehať, aj keď spĺňam minimálne požiadavky, tak tu už je o čom hovoriť. Na maximálnych detailoch už hra spotrebováva viac ako 1 GB videopamäte, a pre normálny beh potrebujem štyri jadrá. Tu by som ale ešte uviedol niekoľko faktov. Podľa niektorých hráčov je to veľmi zábavná hra, ale niektorí ju veľmi kritizujú. U fanúšikov, ale aj, povedzme, menších fanúšikov sú kritizované možnosti. Vraj tu nie je ani polovica možností, ako v GTA San Andreas. Keď si to tak všetko dám dokopy, z môjho pohľadu to vyzerá, ako keby Rockstar úplne kašľal na hráčov, a išlo mu iba o peniaze. To je aj jeden z dôvodov, prečo som zanevrel na Rockstar, a ich ostatné hry, ktoré majú ešte len výjsť, mám „jak sa hovorí: v prdeli.“

Crysis. K hre ako k celku som sa vyjadril v článku MAXIMUM GAME. Tu sa budem sústrediť iba na HW náročnosť a porovnanie s GTA IV. Crytek sa u mňa zapísal ako tým, ktorý stále spraví náročnú hru na naše počítače. V každej recenzii na hru od Cryteku čítam iba „vysoké HW nároky.“ Áno, je to pravda. Vráťme sa do roku 2007, keď sa na pulty obchodov dostala hra Crysis. Koľko hráčov „zaplakalo“ nad náročnosťou tejto hry... Áno, hra Crysis bola tak nejak „z budúcnosti“ čo sa týka HW nárokov. Na slabších mašinách to je (bol) problém spustiť. Aj dnes majú niektorí problém rozbehať Crysis aspoň na najnižších nastaveniach v 800x600. Áno, tak je to náročná hra. Lenže Crytek nerobí len náročné hry, ale aj najkrajšie vyzerajúce hry. Veď si spomeňme na prvé Far Cry, ako krásne vyzeralo. Ale OK, nepíšem tu o Far Cry, ale o Crysise. CryEngine 2 dokáže divy. Tú krásu nestačí vidieť iba na obrázkoch, to treba hrať. Crysis je hrou nie krásnou, ale nádhernou. Pomáha tomu aj podpora DirectX 10, ktorú som si vyskúšal v hacknutom DirectX 9 móde pod Windows XP (tu by som sa chcel zastaviť, a poďakovať sectorákovi Thief 161). Všetky tie efekty, krásna džungľa, výbuchy, tieňovanie, to všetko vyzerá pri hraní úchvatne, a človek sa niekedy len tak posadí, a pozerá sa dookola (pokiaľ sa neozve Kórejec a nezakričí „Kill him!“... Potom už treba tasiť qéry, a ísť bojovať). Takže áno, Crysis je hrou náročnou na hardware, ale má aj tomu odpovedajúci vzhľad. (Tu by som sa chcel opäť pozastaviť, a upozorniť na fakt, že pre plynulý beh Crysis na maximálnych nastaveniach postačuje dual core a 768 MB videopamäte, [pri mojom benchmarku v 720p HD s takmer všetkým na Ultra High bolo využitých 528 MB] zatiaľ čo GTA IV si žiada quad core a niečo cez 1 GB videopamäte!)

Myslím, že keby na Far Cry 2 nepracoval Ubisoft, ale Crytek, a bol by použitý CryEngine 2, Far Cry 2 by vyzeral krajšie (Hoci aj Ubisoftu sa podarilo krásne grafické dielo. Far Cry 2 a jeho Africké pláne vyzerajú naozaj nádherne). A tu sa ešte chcem zastaviť, a vyjadriť potešenie nad tým, že Crysis bol vydaný iba na PC, a nie na konzoly, ktoré by mu podľa mňa ubrali na kráse. My PCčkári tak máme prekrásne vyzerajúcu hru, a zároveň exkluzivitu pre PC. Tí, čo aspoň zhruba sledujú moje herne zamerané články na blogu už dopredu vedeli, ako to skončí, ale tu je to spísané pekne pokope. Už sa len zostáva tešiť na Crysis 2, a dúfať, že z neho tiež bude MAXIMUM GAME!



Prístupov 2154
Kvalita článku
(55%) hlasov 2

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Tuning zraz Svidník 8.8.2015
[ 16.8.2015] (príspevkov 0)
"Na horskom bicykli dole kopcom..." - ča...
[ 27.6.2015] (príspevkov 0)
"Na horskom bicykli dole kopcom..." - ča...
[ 10.11.2014] (príspevkov 0)
Pomsta je sladká...
[ 30.11.2012] (príspevkov 10)
"Nemám strach povedať čo treba povedať.....
[ 20.11.2012] (príspevkov 3)
Idete von? Zostaňte v spojení
[ 15.11.2012] (príspevkov 2)
"Prestaň toľko rozmýšľať"
[ 4.11.2012] (príspevkov 4)
"Na horskom bicykli dole kopcom..." - ča...
[ 11.10.2012] (príspevkov 2)
Taký bežný deň
[ 4.10.2012] (príspevkov 6)
Nákupné centrum
[ 4.10.2012] (príspevkov 5)